sunnuntai 13. lokakuuta 2013

hey brother, there is an endless road to rediscover

Hei vaan! En tiiä lainkaan, mitä kirjottaisin, koska on tapahtunu paljon kaiken näköstä, mut samalla ei tavallaan yhtään mitään :D Tästä elämisestä täällä on tullu mul jo ihan arkea ja teen lähinnä samoi asiota täällä, kun suomessakin tekisin. 



Viime viikon perjantaina mentiin mun kavereiden kanssa Sevillaan. Ne vei mut tommoseen nähtävyyteen tai tommoseen :D Siel siis kulkee tollasia kävelypolkuja ja tuolt näkee hienosti Sevilla :) Aion mennä tonne uudestaanki ja ottaa järkkärin mukaan, koska siel oli oikeesti todella hienot maisemat! Myöhemmin tapasin Esterin ja Baileen ja mentiin kiertelee Sevillaa. Ester oli siis viime vuoden Norjassa vaihdossa ja Bailee on vaihtari USAsta :) Etittiin myös Esterille pankkia, että se sais nostettua rahaa, mut sitä pankkii ei sitten enää ollukaan siinä kohtaa, mis se oli ennen ollu :D
Lauantaina mun host-vanhemmat lähti Malagaan häihin ja Marta ja Santi meni naapuriin hoitoon, joten olin yksin kotona. Lähin kyllä Genevievelle syömään ja sen jälkeen lähettiin läheiseen ostoskeskuseen shoppailee vaatteita. Genevieve on siis vaihtari Kanadasta ja se asuu tossa ihan parin minuutin kävelymatkan päässä meistä :) Toi oli muutenki mun eka kerta, kun olin kunnolla shoppailemassa täällä :D eli tohon asti elelin vaan mun suomesta tuotujen vaatteiden kanssa :D
Sunnuntaina mul oli myös ekaa kertaa tapaaminen mun tutorin kanssa. Se on niinku sellanen yhteyshenkilö mulle, jos mulle tulee jotai ongelmia. Mun tutor on siis Genevieven host-äiti ja mun mielestä se oli aluks vähän outoa, mut tottusin siihen kyllä sitten. Tavattiin tossa läheisessä kahvilassa ja rupateltiin niitä näitä, koska mul ei oo mitään ongelmia ollu. Lähinnä juteltii, että miten kaikki on lähteny sujumaan täällä ja koulussa.



 Viime viikolla ei ookkaan tapahtunu oikee mitään kummempia. Oon vaan ollu koulussa ja kotona ja sit padel-tunneilla. Viime viikolla oli päivät tositosi kuumia, mut aamusin tääl on tosi viilee. Sen takia onkin vähä vaikee pukeutuu, ku aamusin pitää olla paljo vaatteita ja kun pääsee koulusta nii onkin iha kuolemassa siihen kuumuuteen.
Yks aamu tärisin koulun pihalla, niin yks poika kysy multa et onks sulla kylmä? Mite voi olla ku sähän oot suomesta?? Noo onhan mulla siellä suomessakin kylmä :D


Haha ja tossa on mun padel-maila! :D Oon kyllä varmaan maailman huonoin siinä XD Se opettaja koittaa aina kovin neuvoo mua, mut en oikee tiiä, mitä ne kaikki sanat tarkottaa ja se ei osaa sanaakaan englantia :D mut en mä tuolla sen takia käykään, että musta nyt joku mestari padel- pelaaja syntyis :D


Mul oli tän viikon torstaina bilsan koe! Viimisenä iltana innostuinkin lukee siihen ja suomentelin sitä koe aluetta aivan fiiliksis. Sit kun mulle viimein selvisi, mitä yks sana tarkotti nii tuntus, että se koko kirjan sisältö valkeni mulle :D Musta muuten tuntuu, että se opettaja oli kääntäny sen kokeen mulle google kääntäjällä.. :D siinä tekstissä ei oikee ollu mitää järkeä ja ne sanat oli jotai nii outoja väkerryksiä :D onneks ne oli monivalintoja ni ruksailin niitä kirjaimia siitä sitten vähän mieleni mukaan :D
En kyl muutenkaan tajuu, ku musta tuntuu että nää opettajat luulee, et jos en tajuu jotai espanjaks ni jos he antaa mul ne muistiinpanot sitten enkuks ni tottakai mä tajuun :D Esim. mun cmc:n opettaja anto mulle neljä a4:sta täynnä tekstiä enkuks jostai astrologiasta ja maailman synnystä ja sanoi että lue nää ja sulla on sitten koe näistä :)) Vaiks puhunki enkkuu paremmin ku se, ni ei se nyt tarkota et osaisin kaiken avaruussanastonki iha tuosta ja noin :D onneks näil numeroilla ei oo mitään merkitystä :D


 Tossa on mun uus juomapullo haha!! En tiiä oonko kertonu, et näil on semmonen vesikannu, mikä suodattaa veden? En kuitenkaa osaa enää juoda sitä vettä suoraa hanasta, vaikka sitä voikin iha hyvin juoda. Yhessä kaupassa sit myytiin tommosia vesipulloja, missä on kanssa toi suodatin! ei se oo iha yhtä hyvä, kuin se vesikannu mut silti! Toi suodatin kestää niinku 300 kertaa ja sitte se pitää vaihtaa uuteen :D



Eilen oli joku pyhäpäivä täällä, joten pakattiin tuolit, pöydät, ruuat ja ittemme autoon ja lähettiin kaikkien naapureiden kanssa campolle. Mul ei ollut hajuukaan, mitä koko campo juttu tarkottaa, mut siis mentiin tommoseen 'metsään' ja pystytettiin pöydät ja kaikki toi paljon erilaisia ruokia ja niitä sitten syötiin koko päivä. Oltii otettu myös mukaan kaikkia ulkopelejä joten niitäkin sitten pelailtiin. Noi puut oli niinku jotai männyn tapasia ja ne kävyt, mitä niist oli tippunu oli semmosia kahen nyrkin kokosia :D Eilen oli myös eka semmonen viileempi päivä täällä. Mun mama sanoskin,että tää on ollu lämpimin lokakuu aikoihin, että yleensä täällä ei oo yhtää näin lämmin lokakuussa. En ois ikinä uskonu, että sanon näin, mut ootan kyl jo vähän sitä et ilma alkaa viilenemään ja voi laittaa farkut ja neuleen päälle :)

2 kommenttia: