torstai 12. joulukuuta 2013

 Voin jo heti alkuun sanoa, että nää kuvat tulee täyysin sekalaisessa järjestyksessä. Blogger ei vaan tänään suostu mun kanssa minkäänlaiseen yhteistyöhön...
1.1

1. Olin ostamassa mulle paksumpaa talvitakkia ja pongasin tollaset ihanat villapökät!! Tai ei noi varmaankaan mitään oikeeta villaa oo, mutta on ne silti erittäin lämpöset, kelpaa mulle :) 2.&3. Täällä noi jouluseimet on tosi suosittuja. Minne ikinä meetkään niin sielä on takuuvarmasti jouluseimi. Viime viikonloppu oli meillä pidennetty viikonloppu eli perjantai ja maanantai oli vapaita koulusta. Perjantaina suunnattin sitten martan ja sen koulukavereiden plus oerheiden kanssa katsomaan tollasta vähän niinkuin legoukkeleista koostuvaa jouluseimeä. Toi oli ihan valtava. Se oli sellasen ison valtavan seinän kokonen ja pelkästään noista ukkeleista tehty!

2. Harvemmin tulee vietettyä joulua tälläsissä maisemissa.. Päivisin täällä on sellanen 15-18 astetta. Auringossa on hetkittäin tosi lämmin päivisin. Iltasin, aamusin ja öisin onkin sitte tosi viilee. Täällä myös se kylmyys on jotenki erilaista ja täällä ehkä tuulee enemmän. Tai sitten en vaa enää muista millasta suomessa on x) 3. Tehtiin pari viikkoa sitten saaristolaislimppua! Vähän jännitettiin, että mitä siitä tulee kun korvattiin esim piimä keksijogurtilla.. Mut toi maistu kyllä ihan oikeelta! Kaikki myös tykkäs tosi paljon ja tehään vielä useesti! Noi kaks limppuakin meni varmaan siinä yhessä viikonlopussa :D 4. Joku random jouluseimi jossain en muista missä. Niitä on vaan oikeesti joka paikassa.
 1. Viime sunnuntaina vaan chillailin pitkästä aikaa. Mulle iski myös suunnaton tarve askarrella jotain ja selasinkin koko netin läpi mutten keksiny mitään. Lopulta aloin sitten kutomaan sukkia sellasilla en kyllä tiiä miksikä niitä kutsutaan. Ehkä varrastikut? Ne oli sellaset puiset 50cm pitkät tikut, vähän niinkuin hammastikut mutta isommat :D 2.&3. Tällä viikolla oon saanu paaljon postia suomesta! Sain kirjeen mun serkuilta ja tiistaina, kun tulin kotiin niin eteisessö idotti kaksi pakettia! Noi sisälsi tosi paljon lahjoja mulle ja mun perheelle, mutta siellä oli myös ruisleipää ja hapankorppua!! Siis kuinka hyvältä voi ruisleipä maistua! 4. Sunnuntaina käytiin perheen voimin carbonassa katsomassa sellasta linnaa. Mulle ei oo ihan selvinny, että miksi nää haluu kiertää joka ikisen linnan kun ne kaikki kuitenkin näyttää tosi samalta :D okei tuolla carbonan linnassa oli kyllä hienoimmat näköalat tähäb asti. Tän kuvan pointti oli kuitenkin se, että just ennen ku oltiin lähössä niin nähtiin kyltti että 10kg appelsiineja 4e. Siis kuinka halpaa??? Ja siis noi on ihan taivaallisia. Ei suomen tuore appelsiini oo tuoretta nähnykään jos näihin vertaa!
 1. Toi on mun parhaiten onnistunut kuva sieltä gruta de las maravillaksilta. Mun hostisä kuitenkin onneks lähetti mulle sähköpostiin sen ottamia kuvia, kun siellä on ennen saanu kuvata :) 2. Aracenan linnan näkymät. 3. Martan ja santin koulun jouluseimi. Toi oli kanssa ihan valtava! Tossa keskellä menee joki, missä ei ollut vettä. Vielä. Mikään koulu suomessa ei panostais noin paljon johonkin jouluseimeen jamuutenkin suomessa varmaan syntyis kamala haloo, että voiko noin uskonnollista asiaa edes tuoda kouluun..
 2. Olin tosiaan melkeen kaks viikkoa sitten viikon kipeenä. Ei oo kyllä nyt lopulta mitään hajua mikä mulla oli, kun kuulin sen nimen vaan ohimennen ja espanjaksi :D oon vaan onnellinen, että se on nyt ohi. Oon kyllä ihan varma, että ens kuussa huomaan et mulla onkin joku hinkuyskä.. 3. Oltiin meijän naapurin lapsen synttäreillä jonne oltiin tehty angry birds- piñata! Ei varmaan yksikään tienny, että angry burds on suomesta :D 4. Ehkä maailman parasta suklaata! Ja myös maailman lihottavinta...
1. Täällä noi joulukuuset ei oo ihan samanlaisia kun suomessa. Kyllä varmaan moni espanjalainen hieraisisi pari kertaa silmiään, kun näkus jonkun tuomiokirkon aidon joulukuusen.. 2. Yksi kuva vielä siitä lelujouluseimestä 3. Yhdellä aukiolla oli tollanen en tiiä miksi tota suomessa kutsutaan,mutta täällä se on tuna. Tätä tuun kyllä espanjasta kaipaamaan, että musiikki soi joja puolella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti